Öğrenme ortamları akustik açıdan zorlu alanlardır; öğretmen liderliğindeki geleneksel sınıflar için kullanılan bir oda, hemen ardından bir grup çalışmasına ev sahipliği yapabilir. Bunlar birbirinden oldukça farklı akustik koşullar gerektiren iki etkinliktir. Ek olarak, bazen tavan kasıtlı veya kasıtsız şekilde fiziksel darbe alabilir.

Ancak iyi ses ortamları iletişim, öğrenci işbirliği, müzakere ve genel sosyal yetkinlikler gibi bazı temel öğrenme süreçlerini destekleyebilir. Ses kalitesi gerek öğrenci, gerekse öğretmen açısından eğitimin sonucunu gerçekten etkileyebilir.

Ecophon eğitim tesislerinde ‘sesi anlamak’ ile ilgili önemli faktörleri tanımlamak için sağduyulu bir yaklaşım benimser. Doğru akustik koşulların sağlanabilmesi için öğretmen/öğrenciler arasındaki ilişkinin, yapmakta oldukları etkinliğin (bir sınıftaki öğretme/öğrenme tarzı) ve içinde bulundukları mekanın anlaşılması şarttır.

Odanın akustik konforunu optimize etmek, temel eğitim ilişkilerini güçlendirir ve destekler;
- Fiziksel öğrenme ortamı
- Öğrencinin öğrenme eylemine katılımı
- Pedagojik uygulamalar